Wednesday, June 24, 2015

درس 97 : پرسش و پاسخ - تانترا : کمک به افراد شیفتۀ سکس و عشاق معمولی


 
 
 
پرسش و پاسخ  - تانترا : کمک به افراد شیفتۀ سکس و عشاق معمولی

از یوگانی


به اعضای جدید توصیه می شود که دروس را از اول بخوانند چون ممکن است که دروس قبلی پیش نیاز درس اخیر باشند.


پرسش: من شیفته ی سکس هستم، و هیچوقت از انجام دادن آن سیر نمی شوم. همسرم هم از هر فرصتی استفاده می کند که مرا به این کار تشویق کند. بنظر می رسد که او هم همینطور است. لازم به تذکر نیست که بگویم که ما زندگی جنسی خیلی فعالی داریم. پارسال ما به تانترا و یوگا علاقمند شدیم اما نتوانستیم روابط جنسی خود را تحت کنترل درآوریم. ما حتی نمی دانیم که آیا باید آن را تحت کنترل درآوریم یا نه؟ من کم کم دارم نگران می شوم که با افراط در این کار دارم روز به روز شادابی خود را از دست می دهم. می دانم که اگر همینطور پیش برود نمی توانم پیشرفتی در زمینه ی معنویت داشته باشم. شما در اینجا روش های عملی زیادی درزمینه ی یوگا ارائه داده اید و ما به خاطر آن از شما قدردانی می کنیم. ولی ما هنوز در چنگال سکس گرفتاریم. آیا پیشنهادی دارید؟


پاسخ: اگر شما تمایل شدید داشته باشید که زندگی جنسی خود را به حوزه ی یوگا بیاورید، با استفاده از روش های تانترا کارهای زیادی می توان کرد. این الزاماً به معنای محدود کردن زندگی جنسی شما نیست، که می تواند بطور طبیعی مثل همیشه پیش برود. شما می توانید با بکارگیری تکنیک های تانترا در طول روابط جنسی بتدریج نوعی انضباط در روابط جنسی خود ایجاد کنید. این کار را می توانید باهم تمرین کنید. تکنیک های دیگری هم هست که می توانید به تنهایی بکار بگیرید. پس از مدتی خواهدید دید که سکس  بتدریج بخشی از تمرینات یوگای شما می شود.


در روابط جنسی تانترا، در بیشتر مواقع مرد نقش اصلی را بعهده دارد، زیرا اوست که بیشترین میزان پرانا را از دست می دهد، و معمولاً اوست که در مورد طول مدت سکس تصمیم می گیرد. این مهم نیست که زن تا چه حد خواستار اتحاد تانترایی باشد، این مرد است که باید این امر را تسهیل کند. بعد این اتحاد هردوی آنها را به بالاترین سطح لذت جسمانی و روحانی می رساند. وقتی مرد متعهد بشود که از دست دادن پرانا را با طولانی کردن زمان وحدت جنسی کنترل کند شیوه ی تازه ای از عشقبازی تکامل می یابد که در جهت یوگا است. بعد سکس می تواند در امتداد مولاباندا و سیدآسانا به یک وسیله ی تسهیل کننده ی قوی برای اتحاد نیروهای ومذکر و مؤنث در درون ما تبدیل شود.

 
روابط جنسی تانتریک، گرچه در مرکز تمرینات پیشرفته ی یوگا نیست، یک مهارت مهم است که باید آموخته و پرورش داده شود، بخصوص اگر ما بخواهیم که مرتب سکس انجام دهیم. این کار در واقع بسط و الحاقی است به اصول سیداسانا  که  در آن ما انرژی جنسی را در سیستم عصبی بطرف بالا هدایت می کنیم تا با استفاده از طیف وسیعی از تمرینات پیشرفته ی یوگا آنرا بتدریج پالایش دهیم.

روش های جنسی تانترا که در اینجا مورد بحث قرار می گیرد برای پشتیبانی از اهداف کلی تمرینات پیشرفته ی یوگا است، بدون محدودیت. تا بتوانیم هر وقت که بخواهیم آزادانه از روابط عاشقانه مان برخوردار بشویم. بکارگیری متدهای جنسی تانترا و تسلط بر آنها ما را از تصورات منفی ای که وابستگی به سکس برای ما دارد رها می کند. سکس جنبه ی دیگری از آناتومی معنوی ما می شود که در اختیار ماست تا به کمک آن در جهت هدف متعالی روشن بینی حرکت کنیم. بکمک تانترا، روابط جنسی بجای آن که مانعی در راه پیشرفت معنوی ما بشود کمکی به تکامل معنوی مان می شود. از این طریق ما بتدریج به وضعیتی می رسیم که از سکس به گونه ای لذت می بریم که هرگز نمی توانستیم تصور بکنیم. تانترای خوب می تواند درین راه بسیار رهایی بخش باشد.

 
برای احترام به مقررات

 در ارتباط با پست کردن محتویات جنسی، بحث در مورد تانترا را دریک گروه جداگانه "ویژه ی بزرگسالان" yahoo

که برای این منظور ایجاد شده ادامه می دهیم. این بخش با همین فُرمَت است با این تفاوت که فقط برای بزرگسالان است شما با لینک زیر می توانید به این گروه وصل شوید:

http// groups.yahoo/group/advancedyogapractices_tantra

بنابراین برای کسانی که به این بحث علاقمندند، بقیه بحث تانترا در آنجا پست می شود، از جمله پرسشها و پاسخهایی که در ارتباط با استفاده از تکنیک های تانترا مطرح شده و تجربیات افراد.


دروسی که در اینجا ارائه می شود تحت عنوان "دروس اصلی" ادامه خواهد یافت. هنوز چیزهای زیادی در مورد تمرینات پیشرفته ی یوگا وجود دارد که باید گفته شود.


استاد در درون شماست

2 comments:

Unknown said...

حح

Unknown said...

سلام بابت مطالب خوبتون تشکر میکنم میخاستم بدونم چطوری میتونم دروس مربوط به تانترا را دریافت کنم