Saturday, May 16, 2015

درس95 : پرسش و پاسخ - تثبیت اکستسی


 

پرسش و پاسخ - تثبیت اکستسی

از یوگانی

تاریخ  26 ژانویه 2004

اعضای جدید

پرسش: من نمی توانم بگویم که چقدر از انجام این تمرینات لذت می برم ومدتی است که تمرین سیدآسانا انجام می دهم چون سرور بسیاری احساس می کنم و گاهی اوقات انرژی فوق العاده ای در من فوران می زند وتمام وجودم را از سرور سرشار می کند.  من خدای هستی بخش کیهان را همه وقت وهمه جا می بینم.  امروز وقتی داشتم رانندگی می کردم،  آنقدر احساس خوشحالی می کردم که دلم می خواست از پنجره ماشین فریاد بزنم و به همه بگویم که چقدر دوستشان دارم و از آنها بخواهم که تمریناتی را که من انجام می دهم انجام دهند.  وقتی که به خانه رسیدم از خوشحالی شروع به رقص کردم.  حالا سوال من این است که آیا بایستی در همین مرحله باقی بمانم و فقط لذت ببرم،  یا آنکه بهتر است تمرینات دیگری را اضافه کنم؟ من نمی خواهم کندالینی را بیش از حد تحریک کنم تا از من عصبانی شود.  در حال حاضر من احساس سرور می کنم بعضی وقتها بیشتر و گاهی کمتر

پاسخ - خیلی خوشحالم از این که می شنوم که برنامۀ تمرینات شما به این خوبی پیش می رود.  با توجه به میزان حساسیتی که دارید(که خیلی عالی است)، شاید بهتر باشد که برای یکی دو ماه یا حتی بیشتر در همین وضعیتی که هستید باقی بمانید.  شما در یک زمان کوتاه پیشرفت خیلی زیادی کرده اید. اجازه دهید تا این وضعیت در شما تثبیت شود. بگذارید هم تمرینات و هم فعالیت های روزانه با ملایمت پیش بروند. هجوم زیاد اکستسی نشانۀ پالایش سریع است. این بخش، بخش لذت بخش پاکسازی درونی است،اما بهرحال بخشی از پالایش است، وبایستی به نرمی پیش برود. به موقع خود در نتیجۀ این پالایش اصطکاک و مقاومت در درون سیستم عصبی کاهش می یابد واکستسی هم پالایش یافته تر می شود. آنگاه سرور دائمی مانند یک لبخند الهی ابدی از درون شما به بیرون تراوش می کند. یک سروربسیار آرامش بخش و بسیار قدرتمند.

هر وقت متوجه شدید که همه چیز درمرحله ای که در آن هستید به نرمی و ملایمت پیش می رود و دیگر از هجوم های اکستسی خبری نیست، آنگاه خواهید دانست که برای برداشتن قدم بعدی آماده هستید.

تمرین یانی مودرا کامباکا بسیار قدرتمند است. شما قبل از شروع بکارگیری این تمرین باید مطمئن باشید که کاملاً در سطحی که هستید تثبیت شده اید. وقتی می خواهید این تمرین را به برنامۀ تمرینات روزانۀ خود اضافه کنید خیلی آهسته شروع کنید، مثلاً یک یا دوبار در هر جلسه، و مدتی صبر کنید ت اببینید چه می شود.با این تمرین باید خیلی حساب شده عمل کرد، چون گاهی اوقات واکنش آن با تاَخیر ظاهر می شود.  با توجه به توانایی و استعداد خود پیش بروید.

اگر از این تمرینات نتیجۀ خوب گرفته اید و دوست دارید که دربارۀ آنها با دیگران صحبت بکنید، خوب است که این کار را بکنید. روش ما درین جا یک روش غیر سنتی انتقال دانش یوگا است، این روش وقتی رشد می کند که تعداد زیادی از افراد با آن آشنا شده و آنرا بکار بگیرند و به نتیجۀ مطلوب برسند. این آزمایش خوبی است برای آن که نشان دهد که همۀ ما تا چه اندازه آمادگی استفاده از دانش معنوی باز را داریم، زیرا درین روش کنترل انجام تمرینات در دست خود افراد است و هرکس می تواند با توجه به توانایی ها و استعدادهایش تمرینات مناسب را انتخاب کرده بکارگیرد. آینده نشان خواهد داد که آیا نسل جدید توانایی آن را دارد که خود سکان کشتی را بدست بگیرد یا نه.

استاد در درون شماست.

  

No comments: