Saturday, May 16, 2015

درس 105 : پرسش و پاسخ: برخورد کردن با دیوار مولاباندا


پرسش و پاسخ: برخورد کردن با دیوار مولاباندا

از یوگانی

تاریخ 3 فوریۀ 2004
 
به  اعضای جدید توصیه می شود که دروس را از اول بخوانند زیرا ممکن است دروس قبلی پیش نیاز درس اخیر باشند.
 
سؤال: من مدتی است که تمرین های مختلف یوگا را شروع کرده ام .  داشتم خوب پیش می رفتم تا اینکه مولاباندا را شروع کردم.  تقریباً برایم غیرممکن است که بتوانم عضله باسطه ( چلانگر) را به آرامی منقبض کنم.  وقتی که سعی می کنم کاملاً عصبی می شوم و به دردهای مختلف دچار می شوم.  لحظه شماری می کنم تا از پرایاناما که تا قبل از آن برایم خیلی راحت بود بیرون بایم.  من هم چنین نگران تأکید ی هستم که درین دروس بر روی مسئله سکس شده است.  من این تمرینها را به هدف رسیدن به روشن بینی انجام می دهم و حالا نگران هستم که نکند دارم مسیر نادرستی را دنبال می کنم.
 
جواب: اگر مولاباندا درین مرحله برای شما خوب نیست بهتر است که از همین حالا آنرا متوقف کنید و به سطحی از تمرین برگردید که برایتان راحت است.  در آن سطح مدتی منتظر بمانید ،  گاه ممکن است که چندین ماه یا حتی بیشتر طول بکشد تا برای رفتن به مرحله بعد آماده شوید.  این اشکالی ندارد.  آنچه که تا به حال انجام می دادید هم خیلی پیشرفته است و کار پالایش و باز شدن سیستم عصبی را بخوبی انجام خواهد داد.  این سفر شماست.

روشی که در اینجا عرضه شده استاندارد نیست و هر کس می تواند با سرعت خودش پیش برود.  بنابراین شما باید با توجه به شرایط خودتان عمل کنید و تمرینات خود را براساس تجربیاتتان تنظیم کنید.  بسیاری از تمریناتی که در دروس شرح داده شده تاکنون بطور سنتی ( تاریخی) تنها در اختیار عدۀ معدودی ( محرم اسرار ) قرار می گرفته است. بنابراین همه کسانی که از این روش پیروی می کنند در استفاده از این تمرینات مسئولیت بزرگی بعهده دارند.  امید ما براین است که این تمرینات نسبت به دورۀ تاریک گذشته در دسترس تعداد بیشتری قرار بگیرد و افراد بیشتری قادر به بهره برداری از تمرینات پیشرفته یوگا باشند.

این برای همه میسر نیست که در عرض چند ماه با سرعت مراحل مختلف را پشت سر بگذارند و به مانعی بر نخورند.  ما سفر طولانیی در پیش داریم.  درس" برنامه ریزی شما چیست؟" را بخاطر بیاورید .  درسها یکی یکی اضافه می شود و به منظور تمرین در یک زمان طولانی تهیه شده است.  هدف اینست که این دروس منبع وسیع و فزاینده ای برای همۀ رهروان در هر سطحی باشد.  همانطور که بخواندن ادامه می دهید بتدریج درسها پیشرفته تر می شوند. بعضی  آز آنها ممکن است غیر عادی بنظر برسند.  طبیعتاً در سطوح بالاتر عدۀ کمتری آمادگی دنبال کردن تمرینات را دارند،  اما چون افراد زیادی در هر یک از سطوح هستند ما به پیشروی ادامه می دهیم.  بمرور زمان هر کس با توجه به خواست یا نیاز و توان خود پیش خواهد رفت هدف اینست که مسیر را برای استفادۀ همگان از ابتدا تا انتها بخوبی روشن کنیم.

در مورد جنبۀ جنسی باید گفت این جنبه را نمی توان از بقیه جدا کرد.  آن هم بخشی از میانۀ سفر است.  من نتوانستم راهی برای بیرون نگهداشتن آن پیدا کنم.  بنا براین در طول مسیر بناچار با آن روبرو می شویم.  کم کم که بخواندن دروس ادامه می دهید متوجه ارتباط آن با بقیه امور می شوید.  در نهایت سکس به چیزی بسیار برتر تعالی می یابد.  نادیده گرفتن آن و تظاهر به این که چنین چیزی وجود ندارد برخورد با بدترین مانع ممکن است.  سکس وجود دارد، و انرژی آن در جایی گسترش پیدا می کند.  اگر نکند بدین معنی است که گرفتگی هایی ود دارد که باید برطرف شود.  این یک واقعیت زیر بنایی در دگرگون کردن سیستم عصبی و متعالی کردن کارکرد آن است.  اگر شما هنوز آمادگی آن را ندارید که در تمرینات بطور مستقیم با آن برخورد کنید،  اشکالی ندارد.  به خود وقت بدهید. مدیتیشن و تنفس ستون مهره ای به شیوه ای ملایم تر بتدریج تمامی سیستم عصبی شما را باز می کند و بدان حیات می بخشد.  شما می توانید در صورتی که برایتان بهتر باشد از تحریک مستقیم انرژی جنسی اجتناب کنید.  بنابراین فعلاً مولاباندا را کنار بگذارید، و هم چنین از سیدآسانا هم پرهیز کنید. حتی سامباوی ( در چشم سوم) وقتی که اتصال برقرار می شود حالت جنسی دارد و رسانایی اکستاتیک را در درون عصب ستون مهره ای از ناحیه لگن بطرف بالا هدایت می کند.  ما دقیقاً اینطوربرای روشن بینی سیم کشی شده ایم،  اما شما می توانید فقط با مدیتیشن و تنفس ستون مهره ای همۀ این کارها را بکنید. البته وقت بیشتری از شما می گیرد و جنبه های جنسی بیشتر در پس پرده باقی می ماند.  تجربیات نهایتاً یکسان است و شما بموقع برای آنها آماده خواهید بود.  سیستم عصبی بطور طبیعی بر روی حقیقت خود باز خواهد شد و شما سرشار از نور و سرور خواهید شد.  قرار نیست که شما در این طیف وسیع تمرینات در جای ویژه ای قرار بگیرید.  هر کس درین سفر معنوی روشن بینی رهبر خودش است. هر آنچه برای شما کار کند برای شما خوب است و جای شما همانجاست،  بمرور وقتی که پالایش صورت بگیرد،  شما می توانید با سرعت خودتان پیشروی کنید.  اما مواظب باشید زیاده روی نکنید و خود را در معرض مشکلات فزاینده قرار ندهید.  قرار است که این تمرینات مطبوع و خوشایند باشند.  بنابراین سطح تمرین مناسب خود را انتخاب کنید تا سفری آرام و لذت بخش در پیش داشته باشید. 

استاد در درون شماست.

No comments: