Saturday, December 25, 2010

مقدمه




تمرینات پیشرفتۀ یوگا

دروس آسان برای زندگی سرشار از اکستسی

به سایت تمرینات پیشرفتۀ یوگا (AYP) خوش آمدید. این وبسایت از سال 2003 شروع به کار کرده و به بیش از 300 درس آسان و قابل پیگیری در سایت تمرینات پیشرفتۀ یوگا (لینک سایت اصلی) گسترش یافته است. به هزاران نفر از افرادی که از این آموزشهای ساده استفاده می کنند بپیوندید و تمرینات قدرتمند و پیشرفتۀ یوگا را با روشی موثر و بی خطر به زندگی خود وارد کنید.

دسترسی به درسهای اینترنتی  AYP و انجمن پشتیبانی رایگان است.

در اینجا یک سیستم باز و منسجم از تمرینات یوگا پیشنهاد شده که لذت های معنوی طبیعی را برای ما به ارمغان می آورد. این روشها مستقیما از طریق قلب، ذهن، بدن، تنفس و سکس عمل می کند. تمرینات آموزش داده شده در این دروس شامل مدیتیشن (مراقبه عمیق) با استفاده از یک مانترای همگانی موثر، روشهای تنفس پیشرفتۀ ستون مهره ای (پرانایاما)، هاتا یوگا، کندالینی و تانترا می باشد. همه اینها برای ایجاد و گسترش سکوت درونی و روشن بینی از طریق تمرین روزانه است.

هرکس بسته به سرعت فردی خود می تواند به مرور تمرینات جدیدی را به برنامۀ روزانۀ خود بیفزاید. در این دروس توجه زیادی به شکل گیری و پرورش مهارت "تنظیم سرعت فردی" داده شده است. که هدف از آن اینست که به تمرین کنندگان کمک کند تا در تمرینات یوگا خودکفا شوند. میزان بهره گیری از تمرینات جدید بستگی به سرعت فردی تمرین کنندگان دارد. سوال و جوابهای زیادی که در متن درسها گنجانده شده، تجربیات بی شماری را که در یوگا بدست آمده مورد بحث قرار می دهد و تکنیک های جدیدی را ارائه می دهد و در صورت لزوم پیشنهاد هایی را برای تنظیم میزان تمرینات روزمره بنا به وضعیت شخص تمرین کننده عرضه می کند. شما همچنین می توانید اظهار نظر های مرتبط با این دروس و تمرینات را در صفحه "اظهار نظرهای دیگران" بخوانید.

نویسندۀ این مطالب، یوگانی یک محقق معنوی آمریکاییست. که سالهای زیادی را صرف درهم آمیختن متدهای یوگا با سبک زندگی جدید نموده است. در اینجا توجه اصلی بر روی تمریناتی است که نتیجه بخش است و دیدگاه مذهبی خاصی را القا نمی کند. همه افراد بدون توجه به زمینه فرهنگی و مذهبی و سطح مهارتشان در یوگا می توانند از این تمرینات بهره مند شوند. این دروس می تواند بصورت روشهای مستقل و خودمدار برای افراد مبتدی یا کسانی که از سیستم معنوی خاصی پیروی نمی کنند بکار برده شود و برای پیروان سیستم های معنوی دیگر نقش خوراک فکری را داشته باشد.

دروس اصلی با جمله "این بحث برای چیست" شروع می شود. آنجا بهترین جا برای شروع است. فهرست کامل موضوعات در وبسایت تدارک دیده شده تا به شما کمک کند درسهایی را جستجو کنید که نیاز شما را در جهت روشن بینی بهتر برآورده می کند. اگر آنها را در فهرست موضوعی نیافتید در بخش جستجوی سایت به دنبالش بگردید. اگر سوالاتی داشته باشید می توانید به انجمن پشتیبانی سری بزنید تا کمک مستقیم برای تمرینات یوگا در اختیار شما قرار گیرد. (این انجمن در حال حاضر به زبان انگلیسی بر روی سایت اصلی AYP موجود است). سؤالاتی که به کرات پرسیده شده را می توانید در بخش " پرسش و پاسخ یوگا" بیابید. در آنجا یک آرشیو عظیم قابل جستجو از سؤالات اعضا و پاسخهای دریافتی آنها در طی سالیان مختلف در دسترس جویندگان قرار دارد. انجمن پشتیبانی AYP جای مناسبی برای گفتگو کردن با تمرین کنندگان معنوی از مراحل ابتدایی تا پیشرفته در سراسر جهان است و در آنجا می توانید تجربیات خودرا با آنها در میان گذارید.


اگر علاقمند باشید می توانید به جلسات هفتگی مدیتیشن جهانی و سامیامای شفابخش که روزهای شنبه و یکشنبه انجام می شود بپیوندید. این جلسات از سال 2006 شروع بکار کرده و هدف از آن هماهنگ کردن زمانیِ تمرینات گروهی در سراسر جهان برای نفع عموم است. تأکید سامیامای شفابخش برروی کسانی است که نیازمند درمان هستند. لطفاً در صورت تمایل به پیوستن به هریک از این گروهها به لینک های داده شده سربزنید. همه تمرین کنندگان می توانند به این جمع بپیوندند.

منابع بیشتر: اطلاعات مربوط به کتابها، کتابهای الکترونیکی و کتابهای صوتیِ یوگانی، که شیوه های بکار بردۀ تکنیک هارا به تفصیل شرح داده است را می توانید در صفحه کتابها یا دانلودها بیابید. همچنین می توانید به لیست "کتابهای دیگر" که شامل بیش از 400 تیتر کتاب درباره یوگا، تانترا، تائویسم، سنتهای اسرارآمیز و مانند آنهاست مراجعه کنید. تذکر این نکته ضروریست که هرکس خودش مسئول پیشرفت معنوی خود و روشهایی که بکار می برد می باشد. استفاده ای که شما از اطلاعات داده شده در این سایت می کنید به خودتان مربوط است.

اطلاعات بیشتر درباره یوگانی: یوگانی مدت زمان درازی را صرف بکار گیری تمرینات پیشرفته یوگا نموده و علاقمند است که حاصل تجربیات این سالیان دراز را در اختیار همگان قرار دهد. و اطلاعات مفیدی از خود بجای گذارد. او در طی سالهای متمادی سیستم های معنوی مختلفی را مورد بررسی قرار داده و روشهای ترکیبی و به هم پیوستۀ مؤثری را به وجود آورده است. روش او یک روش علمی انعطاف پذیر است نه یک شیوه خشک و بی حساب و کتاب. امروزه همه روشهای معنوی باید مورد نقد و بررسی عموم قرار گیرند و روش یوگانی هم از این قاعده مستثنی نیست. او هیچ تمایلی برای کسب مقام "گورو" (استاد معنوی) ندارد. تنها می خواهد از لذت شناساندن این سیستم های معنوی به همگان برخوردار شود. او دوست دارد ناشناخته باقی بماند و از یک زندگی آرام غرق در تمرینات معنویش بهره ببرد. در AYP نویسنده مطرح نیست. این وبسایت متعلق به همۀ کسانی است که اشتیاق دریافت این دانش معنوی را دارند.

AYP از طریق فروش کتاب و کمکهای مالی و شخصی علاقمندان و داوطلبان حمایت می شود. امید است که شما نوشته های AYP را در سفر طولانی راه معنوی خود منبعی مفید بیابید و از آن برخوردار شوید. (در صورتی که علاقمند به کمک مالی به وبسایت AYP هستید به وبسایت اصلی که به زبان انگلیسی است مراجعه کنید. این وبسایت فارسی صرفاً از روی علاقۀ شخصی و بدون نیاز به کمکهای مالی اداره می شود)

استاد در درون شماست.




5 comments:

hagh said...

این یک حرکت فوق العاده و ستودنی است. با سپاس بسیار موفق باشید. من با این وب سایت آشنا بودم اما ترجمه فارسی آن به گسترش بیشتر آن به ویژه در ایران می تواند کمک بسیاری کند. امیدوارم بتوانید آن را تا به انتها ترجمه و در اختیار همگان قرار دهید. برای هرگونه کمک در خدمتم

زمان نوشتن دائو فرا رسیده said...

سلام دوست عزیز،
ممنون از پیام تشویق آمیزتون. ما سعی کردیم مهمترین درسهای تمرینات پیشرفته یوگا رو ترجمه کنیم و کم کم به این وبلاگ اضافه کنیم. فعلا از مدیتیشن و پرانایاما که مهمترینها بودن شروع کردیم و بزودی تمرینات قویتر و مودرا ها رو اضافه خواهیم کرد. بزرگترین کمکی که می تونید بکنید اینه که آدرس این وبسایت رو برای دوستانتون بفرستید و ازشون بخواید که در اختیار دوستان علاقمندشون قرار بدن.

May we all see the light within.

Anonymous said...

با سلام خدمت شما و تشکر از بابت ترجمه چنین مطالب ارزشمندی...
من سالهاست به یوگا و مراقبه پرداختم...
سوالی که خدمتتون داشتم این بود که آیا بقیه مطالب تمارین پیشرفته ترجمه شده؟
اگر شده ...بخصوص قسمت تانترا به چه صورت میتونم ازشون برخوردار بشم؟
واقعا ممنون میشم.آدرس ایمیل من:
Amir_h_reshadi@yahoo.com
آدرس من در فیسبوک
amirhosein reshadi
منتظر پاسختون هستم
با تشکر

زمان نوشتن دائو فرا رسیده said...

سلام، متاسفانه تمرینات تانترا هنوز ترجمه نشده.. فعلا می تونین از وبسایت انگلیسی تمرینات پیشرفته یوگا استفاده کنید:

http://aypsite.org/TantraDirectory.html

Unknown said...

سلام من درست شما را زمانی پیدا کردم که به شما نیاز داستم. به این خاطر از سما و خدا سپاسگزارم . من میتوانم در ترجمه متون کمک کنم اگر نیا ز داشتید .. باز هم سپاسگزارم . استاد در درون ما است. یا حق